پاسپورت دومینیکا های لیپ
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

پاسپورت یا اقامت؟

 اگر قصد اخذ تابعیت یا اقامت کشور دیگری را دارید، لازم است که ابتدا به تفاوت اقامت یک کشور با تابعیت و پاسپورت یک کشور آگاه شوید. در پاسپورت دومینیکا های لیپ های لیپ ما به طور مفصل در مورد جنبه‌های مختلف اقامت و برنامه‌های اقامت دائم بحث می‌کنیم. داشتن شناخت کامل در مورد هر یک از این برنامه‌ها می‌تواند به شما کمک کند بهتر تصمیم‌گیری کنید.

 حق شهروندی(تابعیت) چیست؟

 شهروند (Citizenship) به معنی عضو رسمی یک شهر، ایالت یا کشور است. در واقع، تبعه شخصی است که عضو جمعیت اصلی یک دولت است و گذرنامه آن کشور را در اختیار دارد و همانند سایر شهروندان آن کشور از حقوق قانونی برخوردار است. در این رابطه، ممکن است برخی از از افراد تابعیت مضاعف(تابعیت دو یا چند دولت) را در اختیار داشته باشند؛ به عبارت دیگر، شخص دارای گذرنامه رسمی دو یا چند دولت باشد و شهروند رسمی هر یک از این دولت‌ها محسوب شود. البته تابعیت دوگانه بسته به قوانین هر کشور ممکن است قبول یا مجاز نباشد. برای مثال، کشورهایی مانند دانمارک، چین، هند، نروژ و ژاپن با وضع قوانینی بازدارنده، داشتن بیش از یک گذرنامه را منع کرده‌اند، در حالی که در کشورهایی مانند سوئد، کانادا، انگلستان و آمریکا داشتن تابعیت دوگانه منع قانونی ندارد.

به طور طبیعی با داشتن تابعیت، اقامت هم به دست می‌آید اما صرفا داشتن اقامت به معنی داشتن تابعیت نیست زمانی که فردی اقامت یک کشور را به دست می‌آورد با رعایت قوانین مربوطه و پرداخت مالیات به دولت ممکن است موفق به اخذ تابعیت نیز بشود.. یکی از تفاوت‌های مهم تابعیت و اقامت این است که اصولا در حقوق بین‌الملل تابعیت قابلیت سلب ندارد البته کشورهایی هستند که استثنا بر این اصل می‌باشند و بحرین از جمله آن کشورها است. ولی در مقابل در مورد اقامت این امکان وجود دارد که شخص به عنوان عنصر نامطلوب شناخته شود و در صورتی که مرتکب جرمی شده و یا به دلایلی قانونی دیگر مانند عدم زندگی و حضور در کشور، اقامتش از وی سلب شود.

اقامت موقت: اقامت موقت یک کشور به شما اجازه می‌دهد که برای یک مدت مشخص در کشور اقامت داشته باشید(براساس مقررات کشور و اعتبار اقامت که انتخاب کرده اید). همچنین به شما اجازه اقامت و مسافرت در داخل کشور را می‌دهد.





:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: